Monday, February 5, 2007

Framme

Sa, nu ar jag har. Det kommer snart att komma inlagg med svenska bokstaver, sa snart jag kommit pa hur jag kopplar in min dator for att smygstjala internet pa kontoret.

Kom fram kl 04.55 i mandags morse och blev upphamtad pa flygplatsen. Narmare detaljer om flygning och varfor jag hatar Riga kommer att komma. Min lagenhet ar pimpad och fin, dock utan varmvatten i vissa kranar och bara varme i ett av de tva rummen. Jag sover iford understall, mjukisbyxor, tjocktroja och tva par strumpor. Men annars ar boendet bra, och kommer komplett med vildhundar pa garden.

Nu ska jag springa pa moten hela dagen for att ikvall se om jag kan leta reda pa en affar och kopa mat.

Tankte mest tala om att jag lever och mar (forhallandevis) bra.

Karlek

Malin in georgia

4 comments:

Anonymous said...

Harligt att du redan hunnit in och bloggat. Jag sa ju att langkalsang var bra att packa ner!
Ga inte ut pa garden - hundar ar laskiga var de an bor!! Hoppas de ar snalla pa kontoret och att du hittar det dar mat!
puss

En psykolog, en jurist och en läkare said...

hej hjärtegullet! Så ledsen att jag inte kunde följa med dig. Jag välkomnar dig dock till sovjet och meddelar att hundbett renderar 5 sprutor mot rabies (empiriskt belagt här i ungern).
längtar massor efter dig och väntar på mitt inlogg så jag kan förklara varför man inte ska bränna båtar.
pusspuss

Anonymous said...

Hej min vän, blogg är ju bara skitbra. Ännu bättre är att Du inte har så mycket varmvatten för det hade minsann inte vikingarna och titta vad bra det gick när svenska och danska pannbenen röjde runt i närmområdet...öhh nu tappade jag tråden...nåja, Riga är ett skitställe men jag känner till ett till; Linköping - där har de gipsat Din mor i dag. Tyvärr täcker inte gipset munnen...

PussPussPuss (en mer än snåla Johanna!)

Anonymous said...

junior, glöm inte att använda flaskvatten.. du vet hur det kan gå annars!!

mamma å pappa hälsar och undrar hur du kunde åka utan att ringa och säga hej till dem, de gruvligt besvikna.

mat är bra. glöm inte att berätta vad du äter, folk (läs: jag) är intresserade av sånt.

nuss å klem!