Tuesday, March 27, 2007

All you need is love

Efter ett mycket givande utbyte av hatlistor så utmanade Sosansky (en något mer positiv person än jag) mig att prestera en kärlekslista. Jag är inte helt säker på vad en sådan innebär, men jag antar att det är motsatsen till en hatlista - och en hatlista är en lista över saker som gör mig förbannad. Så nu följer en lista över saker som gör mig glad:
1. Sommarfräknar
2. Att promenera planlöst i främmande städer på nätterna
3. Tim Burtons filmer
4. Långa diskussioner, och då ska de helst vara så långa att man mot slutet glömt var det var man startade (särskilt med Robert - förlåt, William - särskilt om politik och moral, särskilt de som förs en stjärnklar natt på Guatemalas stränder och som så smått urartar till en tävling om vem som är bäst på personangrepp)
5. Att vinna i foozball
6. Att öppna en ny bok för första gången
7. Känslan av seger när man smugglat något genom tullen
8. Avokado - i alla dess former
9. Pepparkaksbak
10. Att Smulan funderar på att hälsa på mig!

No comments: